Některé weby, které se na internetu vyskytují, jsou na tom velice dobře. Mají vysokou návštěvnost, internetová veřejnost o ně projevuje zájem, a proto tyto plní svoji úlohu k potěše svých majitelů a správců.
Jiné weby, a těch je daleko více, však na tom ani zdaleka tak dobře nejsou. Na ty chodí jenom minimum návštěvníků, pokud tedy tyto vůbec nějakou sledovanost mají, a tak se jedná o v podstatě zbytečné výtvory, jež svým majitelům radost nedělají, protože tím, že na ně nezavítává dostatek sledujících, tyto nemohou plnit svoji úlohu, to, co od nich bylo a je očekáváno. Jsou-li tyto pro něco dobré, pak leda tak pro zlost.
Jak jenom by majitelé těch posledně zmíněných webů chtěli, aby se vše v dobré obrátilo a aby jejich výtvory patřily do té první zmíněné skupiny, tedy mezi internetové prezentace s vysokou návštěvností! Ale komu není shůry dáno…
Komu není shůry dáno, tomu může pomoci optimalizace pro internetové vyhledávače. Je-li totiž provedena taková SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně, může přinést skutečně radikální pozitivní změny, co se návštěvnosti dotyčného webu týká.
A jak?
Mezi záležitosti, jimž se odborníci v rámci SEO věnují, náleží:
- Kontrola webu samotného, provázená pochopitelně odstraňováním nedostatků, jež se na tomto mohou vyskytovat a mohou tomuto z pohledu internetových vyhledávačů škodit.
- Ideální volba klíčových slov, tedy slov, která jsou vyhledávači používána při pátrání po této stránce.
- Copywriting neboli vytváření dostatečného počtu odpovídajících textů sloužících k zaplnění webů nebo jejich propagaci na webech jiných.
- Linkbuilding neboli vytváření kvalitních zpětných odkazů, přivádějících sem návštěvníky z webů jiných.
- A reklama a propagace při vhodných příležitostech.
Tím vším lze v případě ideálního provedení dosáhnout vysoké návštěvnosti každého webu. A jenom blázen by toho nevyužil, když o jeho web není projevován dostatečný zájem.