Čeká vás stěhování a přemýšlíte, co vše je třeba zajistit?
Na co se při stěhování do nového působiště nejčastěji zapomíná
Protokol o předání – ať už jde o nájemní způsob bydlení, nebo čerstvě nabytou vlastní nemovitost, vždy musíte mít v pořádku administrativu s lidmi, s nimiž uzavíráte smluvní vztah. Součástí takové procedury je i protokol o předání bytových (někdy i nebytových) prostor. Musí zahrnout skutečný stav objektu včetně technických závad, stavy měřidel potvrzené fotodokumentací a datum s hodinou předání a podpisy obou stran. V zásadě se nikomu nedoporučuje předávat byt jen „ústně mezi dveřmi“. Součástí protokolu jsou také klíče od všech uzamykatelných místností.
Včasná objednávka stěhovací firmy – raději dříve, než pozdě – to je heslo, které razí každý, kdo se chce vyhnout stresu. Že je na všechno dost času? Stěhování bytů Praha je náročné jak na čas, tak i na rozsah prací včetně administrativních procedur a stěhováky si raději objednávejte alespoň měsíc dopředu. Jen takto si zajistíte ideální termín a můžete (zdarma) konzultovat vše, co je třeba – jak balit věci, příp. zapůjčení kartonových krabic, co lze odvézt na svěrný dvůr, co případně uschovat u stěhovací firmy ve skladových prostorách, jak to bude s rozměrnými a těžkými břemeny, zda firma zajistí i demontáž nábytku atd.
Parkovací místo – převážení věcí v rámci venkovských sídel nevyžaduje ohledně parkování žádné zvláštní zásahy, ale v centrech větších měst se můžete potýkat s nemalými problémy. Tam bývají zóny zákazu zastavení, jednosměrné ulice a parkování bývá placené jen na vyhrazených místech. To je však pouze teorie, může se stát, že v den D nebude před domem žádné volné místo k zaparkování, a tak se vyplatí včas zajistit rezervaci na odboru dopravy pro příslušný městský obvod. Pamatujte také na úřední postupy, lhůta pro vyřízení žádosti bývá obvykle jeden měsíc.